VALENCIA!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van veraenanneinvalencia - WaarBenJij.nu VALENCIA!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van veraenanneinvalencia - WaarBenJij.nu

VALENCIA!!

01 Februari 2014 | Spanje, Valencia

Na lang uitkijken en veel geregel, was het donderdag dan eindelijk zo ver... Om 7 uur 's ochtends zijn Anne en ik vertrokken naar Valencia! Na afscheid genomen te hebben van al onze lieve vrienden en familie, zijn wij met maar liefst (ja echt!) 102 kilo aan bagage vertrokken richting het warme Spanje. Bij aankomst bleken de taxichauffeurs onze 4 grote koffers en 2 trolley's minder leuk te vinden, waardoor wij met wat passen en meten een taxi moesten vinden waar alles in kon. Twee vrouwen met zoveel bagage en die vrij weinig begrijpen nog van de Spaanse taal, leverde voor de Spaanse mannen toch wel enig leedvermaak op. Maar goed gelukkig hebben ze wat geregeld en konden wij ons richting het appartement begeven.Daar aangekomen stond de vader van onze huisbazin ons op te wachten. Met veel gebaren en Engelse en Spaanse worden door elkaar heen, heeft hij ons alles verteld over het appartement. We zijn allebei dik tevreden met onze keus, het appartement is schoon en de kamers zijn helemaal prima!

Na alle koffers hebben uitgepakt zijn wij op zoek gegaan naar een supermarkt. Vera dacht de weg naar de Carrefour wel te weten, maar heel verrassend genoeg liet haar richtingsgevoel haar weer in de steek, waardoor wij na een uur lopen beland zijn in de Mercado! Maakt niet uit, we konden in ieder geval de eerste boodschappen in slaan. Eenmaal thuis hebben we ons omgekleed en zijn we samen met Marlou en Maia naar Bodega Fila gegaan. Dit is een Spaans tapasrestaurant waar de studenten en lokale bevolking komen om heerlijke tapas te eten. Een aantal Nederlandse, Poolse en Portugese studenten kwamen ons vergezellen aan tafel. Na heel wat Spaanse spelletjes (de Sangria kost hier immers maar 3 e per kan ;)), zijn wij richting huis gegaan.

Vrijdag moesten we vroeg op staan, want onze roomie kwam. Een Franse jongen Antoine, die graag schoon maakt, wij blij dus! Daarna zijn we richting de Universiteit gegaan om alles te regelen... Onze vakken horen wij maandag, dus we zijn erg benieuwd! In de avond zijn we met Maia en Marlou naar een restaurant gegaan waar ze de beste Mojito verkopen in Valencia en zijn we daarna doorgegaan naar een huisfeestje met Erasmus studenten.

Vandaag zijn we voor het eerst het centrum in gegaan om de boel een beetje te verkennen en vanavond voor het eerst eens kijken hoe het stappen hier is. We beginnen al best te wennen en hebben veel zin in de aankomende maanden!

Un grande beso!!

Anne en Vera

• 02 Februari 2014 - 01:17

Britt:

Een grande beso terug en lekker genieten!

• 02 Februari 2014 - 12:34

Flemming:

Waarom verbaast het mij nou helemaal niks dat Vera de weg niet weet en verkeert loopt... Vraag maar is aan der hoe je naar Scheveningen toe moet met de fiets :p

Enjoy dames!!

Xx