Alicante, studeren, feesten! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van veraenanneinvalencia - WaarBenJij.nu Alicante, studeren, feesten! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van veraenanneinvalencia - WaarBenJij.nu

Alicante, studeren, feesten!

16 Februari 2014 | Spanje, Valencia

Lieve allemaal,

Het is echt waar... 'time flies when you're having fun'! We zijn hier alweer meer dan twee weken en doordat je zoveel leuke dingen doet, vliegt de tijd echt voorbij! Maar we kunnen niks anders zeggen, dan dat we het erg naar ons zin hebben :-)

We zijn nu sinds 1,5 week hard aan het studeren aan de Universiteit van Valencia (studeren wordt hier uiteraard goed afgewisseld met de nodige feestjes!). In Valencia zijn er verschillende faculteiten waar je kunt studeren. Anne en ik zitten bij Campus del Tarongers, waar de economische vakken worden gegeven. De eerste maandag dat wij hier waren hadden we een openingsmeeting en kregen we onze vakken plus rooster. Helaas kreeg Vera 3 van de 4 vakken in het Spaans en Anne 1 van de 4... wat een drama! Pas 12 februari konden wij onze vakken veranderen, waardoor we allebei naar de Spaanse lessen moesten. Het Spaans gaat toch wel echt héél snel en vooral de Spaanse studenten zitten niet heel erg te wachten op Erasmusstudenten. Dat werd dus hard duimen om alles te kunnen veranderen. Met wat pijn en moeite is het ons dan toch gelukt afgelopen woensdag, want we staan nu allebei ingeschreven voor vier Engelse vakken!!

De lessen zijn hier in Spanje wel anders dan in Nederland. Voor elk vak heb je namelijk 2 uur praktijk en 2 uur theorie. Wij dachten dus leuk, tijdens het praktijkgedeelte mogen we zelf in groepen aan de slag, maar veel Spaanse leraren gebruiken ook deze tijd om gewoon twee uur theorie uit te leggen... boring! Maar goed, als wij onze punten halen zijn we dik tevreden! Er moet echter ook worden gewerkt aan de Spaanse taal, want hier weg gaan na 5 maanden en niet verder komen dan 'Gracias' en 'Hasta Luego' is natuurlijk geen optie! Vanaf deze week krijgen wij daarom dus, 15 weken lang, 4 uur per week les in Spaans.

Buiten het studeren om zijn we natuurlijk ook aan het genieten van alle leuke dingen die hier te doen zijn. Bodega Fila is inmiddels onze favoriet om ons heerlijk tussen de studenten en Spanjaarden te begeven en sangria'tjes te drinken voor het uitgaan. Er zijn de hele week door feestjes en dus genoeg keus. In het weekend gaan we toch wel graag naar MYA, dit is een feest in de club van Ciutat de les Arts i les Ciències, errug leuk!

Ook leren we steeds meer andere Eramusstudenten kennen, waarmee we gezellige dingen doen! Zo hebben wij afgelopen vrijdag de hele dag gespendeerd op het strand en genoten van het heerlijke weer! Wil jullie uiteraard niet jaloers maken, maar de teller gaf hier toch echt 32 graden aan, we mogen niet klagen! ;-)

Vrijdag hebben we ons op het laatste moment ingeschreven voor het reisje naar Alicante op zaterdag. Gister zijn we met twee bussen vol studenten richting Alicante vertrokken om hier eerst wat cultuur op te snuiven en vervolgens met ze alle uit te gaan. Na ongeveer 3 uur reizen kwamen we aan in Alicante en werden we boven op de berg afgezet bij een kasteel. Hier hebben we een rondleiding gekregen en hadden we tijd om foto's te maken van het mooie uitzicht. Daarna zijn we de tocht naar beneden gaan maken en hebben we een museum, het gemeentehuis en de haven bezocht, waar een hele oude boot lag. Genoeg bezienswaardigheden voor ons, tijd om op zoek te gaan naar wat eten! Samen met twee andere meisjes zijn we richting een Italiaans restaurantje gegaan. We zeiden nog zo, als het restaurant leeg is, dan gaan we er niet eten, maar lekker eigenwijs zijn we toch naar binnen gestapt en hebben we super lekker Italiaans gegeten en goedkoop wijntjes gedronken! Vervolgens hebben we tot in de late uurtjes gedanst in de pub en in de club en stapte wij vanochtend, rond half 8, het appartement in om heerlijk te gaan slapen.

Over drie weken komt het eerste bezoek langs in Valencia. Eerst komt Anne-Claire bij Anne langs en 3 dagen later komt Sophie langs bij Vera. We kunnen allebei niet wachten om de stad te laten zien en onze vriendinnen mee te nemen naar alle leuke feestjes en plekken! En uiteraard staat ook Las Fallas op het programma... dit is een groot feest in maart wat gevierd wordt in Valencia! Het is een soort Carnaval met heel veel poppen door de straat en veel vuurwerk. Het duurt ongeveer vijf dagen en alle Spanjaarden zijn er mega enthousiast over! Helaas moeten wij Carnaval in Nederland missen, maar dit maakt een hoop goed. We kijken er naar uit!

Un grande beso y un abrazo fuerte!

Vera & Anne

• 16 Februari 2014 - 22:11

Mamsie:

Heerlijk weer jullie verslag te lezen.
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en knap dat jullie je zo goed aangepast hebben aan de Spaanse tijd (haha half acht thuis dan ga ik zo een beetje de deur uit:).
    Meiden geniet ervan en un grande beso terug XXX

• 31 Mei 2022 - 10:33

Lucille:

Hoi zitten jullie nogsteeds in spanje?